Fundacja zakupiła już:

15527 OBIADÓW








Nasz wspólny sukces – Pociąg Papieski z Krakowa do Bielska! 2009-08-20
 
Kilku letnie starania Fundacji Rozwoju Miasta Bielska-Białej przyniosły skutek. Dziesiątki spotkań, wystąpień do władz państwowych, władz spółek kolejowych, ministerstw, urzędów marszałkowskich obu województw, do samorządów, władz miejskich oraz wielu innych instytucji pozwoliły na zbudowanie ogromnej fali nacisku, która powoli naciskała na decyzje kolei.

Już w 2007 roku Fundacji udało się zademonstrować kolejarzom oraz samorządowcom, że pociąg typu szyno bus to narzędzie promocji turystycznej i kulturalnej. Wtedy z Martina do Czechowic-Dziedzic przejechały dwa szyno busy. Były koncerty, występy, była też deklaracja samorządowców i kolejarzy, którą z inicjatywy Fundacji podpisali przedstawiciele władz spółek kolejowych oraz samorządowcy. Celem było jak najszybsze uruchomienie nowych szybkich połączeń szynobusowych. Kolejnym etapem starań Fundacji był przejazd demonstracyjny Pociągu Papieskiego 11 września 2008 roku na trasie Kraków – Wadowice – Bielsko-Biała – Zwardoń – Żylina, który przyciągnął na stacje Podbeskidzia kilka tysięcy ludzi.

Od 1 stycznia 2009 roku Fundacja organizuje promocyjne przejazdy weekendowe na trasie Kraków – Bielsko Biała – Rajcza – Kraków. Każdego miesiąca w pociągu organizowane są przez Fundację koncerty, wystawy, spotkania z ciekawymi ludźmi oraz prezentacje filmowe. Fundacja miała w ten sposób przekonać kolej oraz samorządowy, że przejazdy Pociągiem Papieskim tą trasą są atrakcyjne i oczekiwane. Skutecznie.

Od stycznia 2009 roku Fundacja przekonała spółki kolejowe, władze miasta Krakowa oraz Urząd Marszałka Małopolskiego (do których należy pociąg) do uruchomienia stałych połączeń Kraków – Bielsko Biała – Żywiec, obsługiwanych przez Pociąg Papieski Szlakiem wędrówek Jana Pawła II, przemierzając trasę od Krakowa do Wadowic i dalej do Andrychowa, Kęt, Bielska-Białej aż do Rajczy Fundacja przez 7 miesięcy gromadziła w pociągu setki nowych pasażerów przyszłych kolejowych połączeń pasażerskich.

Przykład Fundacji Rozwoju Miasta Bielska Białej udowadnia, że długoletnie, mozolne starania dla poprawy stanu trasy kolejowej Zwardoń – Bielsko-Biała, remonty lokalnych stacji kolejowych oraz uruchamianie nowych połączeń szynobusowych da się zrealizować i że jest możliwe osiągnięcie dalszych sukcesów.
Aktualności Zobacz nasze projekty. Informacje o inwestycjach. Opis fundacji. Lista naszych zakończonych projektów. Nasza oferta. Dane teleadresowe. Zobacz mapę strony. Strona główna fundacji. Fundacja Rozwoju Miasta Bielska-Białej Strona główna fundacji. Zobacz mapę strony.